Het kantoor van Gusmanson in BINK36 voelt voor Martijn Gussekloo, Bas Breugelmans en Bas Janson als thuis. Onder het genot van lekkere koffie en goede muziek ontwikkelen ze hier websites, apps en merkidentiteiten.
Van hobby naar serieuze onderneming
“In onze studententijd maakten we al sites voor vrienden en familie”, vertelt Bas Janson. “We vonden het leuk maar voelden ons niet echt ondernemer. Tot onze verbazing bleven de opdrachten binnenkomen. Zo is een hobby langzaam overgegaan in een serieuze onderneming en zijn we inmiddels al 12 jaar bezig.”
De kracht van Gusmanson
“Dat het eindresultaat vaak een hele andere site is dan de klant in eerste instantie in gedachten had komt omdat we heel kritisch kijken naar de behoefte van de doelgroep”, legt hij uit. “We ontwerpen de ervaring van de gebruiker, wat hij of zij vindt, denkt en voelt. Zo kunnen we een site maken waar onze opdrachtgever écht iets aan heeft. Vervolgens werken wij dat uit van draadmodel, tot schets tot website.”
“We denken kritisch na over alles wat we doen, en zijn alledrie sterk inhoudelijk betrokken. Dat is de kracht van Gusmanson. We hebben alledrie een andere achtergrond, maar we delen één visie op goede online communicatie.”
De website van BINK36
Gusmanson ontwierp de nieuwe site van BINK36. Wat was het idee achter de site? “Iedereen in BINK36 vertelt een uniek verhaal. BINK36 is zo’n groot pand, aan de buitenkant zie je niet wat er binnen allemaal gebeurt en dat er zo’n diverse groep ambitieuze ondernemers aan het werk is. Dat hebben we willen benadrukken – de website geeft een inkijkje in de wereld van BINK36.”
“De verhalen uit BINK36 werken ook inspirerend en maken enthousiast om te ondernemen. Dat is interessant voor nieuwe huurders. En als je na het bezoeken van de website denkt ‘Ik ga eens wat vaker naar borrels toe, want er zijn zulke leuke mensen hier’, dan is dat natuurlijk ook een leuk effect!”
Elke dag iets nieuws creëren
“Het mooiste aan ons werk is dat we met ons ontwerp organisaties een stap verder kunnen helpen. Omdat medewerkers trotser zijn, omdat ze meer opdrachten binnenhalen of omdat ze beter kunnen vertellen wat ze doen. We leren heel veel verschillende mensen en bedrijven kennen, we duiken elke keer een nieuwe wereld in en proberen die zo goed mogelijk te leren kennen. We maken continu dingen waar we zelf ook heel enthousiast van worden. Het is anders dan één product maken en dat verbeteren. Wij creëren elke dag iets nieuws!”