Floor van Wakeren en Takis Tap staken drie jaar geleden na hun eigen freelance-avontuur de koppen bij elkaar en begonnen met Tweekoppig. Een bedrijf waar ze altijd op maat en op een exclusieve manier marketing inzetten, video-uitingen maken en websites creëren voor hun klanten. “Floor kan heel goed luisteren en analyseren; ‘wat heeft de klant nodig en welke doelstellingen gaan we behalen?’ en ik heb daarbij direct duizend-en-één creatieve ideeën voor de uitvoering.”
Waarom tweekoppig
Een paar jaar geleden maakten ze beiden de stap naar het ondernemerschap. “Na een paar maanden kwamen we erachter: ‘leuk allebei freelancen, maar laten we het gewoon samen gaan doen,’” zegt Floor. “Na drie maanden was daar de start van Tweekoppig.” Door met elkaar samen te werken, naar elkaar te luisteren en gebruik te maken van elkaars ervaringen kunnen ze op deze manier het best mogelijke resultaat neerzetten voor hun klanten.
Twee verschillende achtergronden
Floor brengt haar marketingachtergrond en corporate-ervaring mee in het dagelijks reilen en zeilen van Tweekoppig. “Ik ben verantwoordelijk voor het stuk marketing en marketingstrategie. Ik adviseer organisaties over hoe ze marketing kunnen inzetten om hun doelen te behalen. En vaak resulteert dat in het ontwikkelen van toffe campagne-concepten en de daarbij behorende content.” En daar kan Takis zijn expertise in kwijt. “Vaak is het videocontent of web gerelateerde content die we maken.” Hijzelf heeft een achtergrond in de radio- en televisiewereld. Ze vullen elkaar door hun twee verschillende achtergronden en hun eigen persoonlijkheden perfect aan. “Floor is een echte strateeg en Takis een createeg.”
Van MKB tot corporates
“Wij komen het best tot ons recht als we het verlengstuk zijn van een marketingafdeling. Dat betekent vaak groot-MKB vanaf 25 medewerkers die eigenlijk achter hun eigen marketing aanlopen,” zegt Takis. Ook corporates vallen onder hun klanten. Dit soort klanten lopen juist door de grootte van de organisatie weer tegen het probleem aan dat ze blijven hangen in hun marketing. Branches waar Tweekoppig onder andere voor werkt is de bouw en gezondheidszorg, maar het gaat Floor en Takis vooral om een fijne samenwerking met de klant. “Dat is denk ik voor ons nog veel belangrijker dan de branche waarin een klant actief is,” zegt Floor.
BINK36
“Wat ik bij BINK heel leuk vind, is het karakter van het gebouw. Ik vind aan onze ruimte fantastisch dat we maar liefst twee keer de raampartijen hebben. Het feit dat je iets huurt, maar er wel helemaal je eigen ding van kan maken, dat vind ik heel tof,” zegt Takis. Floor vindt BINK36 ook supergoed bij hen passen. “Het was onze droom om een eigen grote ruimte te hebben. We hadden eerst een ruimte van 20m2.” Nu is hun unit de plek waar ze samen met freelancers werken en opdrachtgevers kunnen uitnodigen. “Mensen naar ons toe halen, is voor ons wel echt heel belangrijk. Want dan kunnen we onze eigenheid ook echt laten zien. Mensen werken met mensen en dat is, denk ik, in ons geval wel echt heel sterk. Dat is ook een beetje die boutique–feel die we willen afgeven.”